2020 Denim Circularity Report

23 November 2020

Pomimo pandemii siejącej spustoszenie w biznesie, światowy przemysł jeansowy zmierza w kierunku cyrkularności. W ubiegłym roku najwięksi gracze z branży wprowadzili biodegradowalne jeansy ze stretchem, platynowe tkaniny denimowe z certyfikatem Cradle to Cradle czy spodnie wykonane w całości z materiałów pochodzących z recyklingu.

Marki jeansów idą nawet o krok dalej, zachęcając konsumentów do kupowania mniejszej liczby rzeczy - a przynajmniej ubrań. Podczas gdy mniejsze firmy, takie jak Nudie i Mud, promowały ten sposób myślenia w ramach ogólnego etosu marki, jeansowi giganci, tacy jak Levi’s, podążają za tym przykładem, co pokazuje, że nawet największe firmy są skłonne zostać zwolennikami odzieży używanej.

Fundacja Ellen MacArthur promuje nowe wytyczne dotyczące obiegu zamkniętego w ramach inicjatywy Jeans Redesign. Tej jesieni zachęciła już 60 marek do wyprodukowania cyrkularnych jeansów.

Wciąż pozostaje jednak wiele do zrobienia w tym temacie. Ilość odpadów tekstylnych w Stanach Zjednoczonych wciąż rośnie, a wiele marek uważa, że ​​przejście z surowców pierwotnych na odzyskane to zbyt duży kompromis w zakresie jakości.

In the Round, nowy raport Riveta, sponsorowany przez Artistic Milliners, Bossa, Calik Denim, Crescent Bahuman Limited, Denim Clothing Co., Isko, Orta Anadolu i Siddiqsons, przedstawia spostrzeżenia wiodących producentów jeansów na temat tinicjowania zmian przemysłu poprzez inwestycje w nowe, cyrkularne technologie.

W raporcie znajdziecie m. in.:

  • Osiem zrównoważonych i stylowych marek, które warto obserwować w 2021
  • Zrównoważona moda w 2020 w liczbach
  • Studia przypadków „cyrkularnych katalizatorów” w przemyśle (m. in. HNST, Wrangler czy Reformation)
  • Jaki jest koszt środowiskowy New York Fashion Week?
  • W jaki sposób uprzedzenia konsumentów i problemy z segregowaniem odpadów powstrzymują GOZ?

Link do raportu.